Vardagssörjan på väg ...

Det är söndag och jag brukar alltid ha ångest denna dag. Jag hatar söndagar, det ända jag brukar göra är att plugga, plugga och återigen plugga. Ibland presses även ett träninspass in.
Men denna söndag var annorlunda, har inte öppnat en endaste bok denna härliga dag. Vid lunchtid åkte jag, mammsen och min käre lillebror in till stan. På schemat stod det klippning och bio (Arn) !
Tyvärr var alla hårsalonger förutom en inne på PUB stängda och den öppna var då naturligtvis full. Vikken nedrans otur, nåja det är inte värre än att jag får ha slitet hår på skolfotot imorgon.
Inne i stan stötte jag även på en gammal vän, Freddy!

Nu har jag precis kommit hem och tyvärr så slipper jag nog inte undan matten. Måste räkna tre sidor, som tur var är nog Camilla hemma så jag ska ringa henne och be om hjälp, för det kommer nog behövas ...

Något jag har lagt märke till är att det nästan bara är jag och Louise som skriver i denna fina blogg. Är mycket besviken på våra "medarbetare", de kommer självklart att bestraffas! Men ni kan skatta er lyckliga att det är jag och Louise som skriver mest för vi är ju de bästa skribenterna av oss fyra. Så kanske ska strunta i att säga till Camilla och Julia, för då blir det ju som att ni blir bestraffade av deras dåligt valda ord ... Hmm, ska ge det en liten funderare!

Nu ska ja rota lite i garderobe och se vad jag ska ha på mig imorgon, det är ju trots allt många ögon som kommer granska det där fotot sen!

Sommaren är slut...



... och har istället ersatts av den snart kommande vintern.


Kommentarer
Postat av: Steini ♥

Heute? hab ich meine zwei besten freund getroffen und wer kann das besser sein als mikaela und hanna :D:D wir haben uns in der stadsbibliothek getroffen und sind dann zusammen ins kafi/kafo/kifo/kofi oder was auch immer gegangen...auf dem weg haben wir uns ueber komische kopfhaltungen von unseren freunden ausgelassen...dann in dem (dummen) cafe haben wir erst mal ärger bekommen weil wir nicht alle etwas gekauft haben und dann meckert er auch noch darueber das hanna was zum trinken selber mit hatte. man hatte scheiss angst vor ihm. joa auf jeden fall sind wir dann (weil wir die coolsten sind) zu spät gekommen zum treffpunkt (aylin hat heute geburtstag also sollten wir sie treffen mit noch anderen)und durften alleine zu dem cafe (noco) gehen...dort traffen wir dann ein paar ex-mitschuhler und war eig ganz witzig mal wieder mit denen zu reden bisschen ueber die sexleben und so der anderen und 1000 bilder mit linns camera gemacht xD so und jetzt sitze ich gerade zuhause und will in ner sekunde fern schauen also verabschide ich mich mal hier. ♥ /eure Julia



p.s.: ach und mal so als hinweiss MICKI IST DIE BESTE!!!

2008-09-08 @ 20:16:08
Postat av: Micki

sehr schön geschrieben Steini! du könntest ja einen eigenen blogg anfangen/machen! så mkt som du skrev nu ... und die andreren meinen dass du auf schwedisch schreiben sollst ...

jetzt muss ich pluggen :)



p.s. ich mag den letzten satz! :D:D

2008-09-09 @ 21:45:40
Postat av: Steini ♥

hab jetzt ein blogg aber auf deutsch :):):)

2008-09-10 @ 21:22:08
URL: http://steinle.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0