Tråkig info... :)

Efter den av Camilla fint beskrivna "tisdagsskoldagen" så begav sig jag och Louise efter en kort svängom at hennes place till Bosön (Lidingö) för träning med skollaget. Det började sådär, jag och Louise var självklart lite sena (fint folk kommer sent!), det var kallt och så fick vi reda på att vi skulle träna på gräset där ute och inte på konstrgräset i inomhushallen. Det var lite jobbigt, med tanke på att jag inte hade någon tjocktröja och det var alldeles lerigt. Mina skor luktar bajsilla nu! Vi spelade match med killarna, inte kul! Man kände sig långsam, trög, dålig, ja helt enkelt värdelös. Men det skulle tydligen inte räcka utan jag var självklart tvungen att göra illa mig också. En kille ur 3an springer med en väldans fart med bollen, jag tänkte stoppa honom men det var en mycket dålig ide! Han springer nämligen rakt in i min högra axel, jag "flög" lite enligt Louise och det gjorde apont. Har fortfarande ont, men han sa åtmisntone förlåt ca 100 ggr ... :) Sen sköt en tjej bollen rakt på mig också från 2m avstånd.
Jag kände mig helt enkelt som en måltavla, hade inte riktigt turen på min sida denna dag.

Sen efter träningen fick jag skjuts en bit av Louise mycket snälla föräldar :)
Och nu förstår jag helt plötsligt varför hon är som hon är ... Om ni bara träffade hennes pappa skulle ni förstå. En riktig teaterapa. hahah. Kan bara föreställa mig hur deras familjemiddagar är, väldigt händelsrika får jag anta ... ! :D
Familjen Génetay at the dinner table skulle jag alltså gärna vilja uppleva!

Nu är jag i alla fall hemma, trött och snuvig. Måste plugga svenska också, ska försöka hitta citat ur boken. Kände mig något stressad men så kom jag på den briljanta iden att jag kan göra det imorgon på min håltimme, så ska nog gå och lägga mig nu istället!

Det här var ett ganska tråkigt inlägg och kanske en del svammel. Men det är ju ni som väljer att läsa, så lite roande måste det ju vara! (Förutom de läsare jag ahr mutat såklart...)


Kommentarer
Postat av: Sigrid

haha! tro mig (som tillbringat nagra dagar pa lollos landstalle), det var underbara middagar!

kan inte lata bli att le nar jag tanker tillbaka pa det!!

<<3

2008-09-09 @ 23:37:47
URL: http://sigridsusa.blogg.se/
Postat av: miriam

Oh tacktacktack. vad snäll du är, det värmer mycket! puss och god natt.

2008-09-10 @ 01:18:14
URL: http://wedgeheel.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0