Back in Estocolmo

Hej hopp gummisnopp! (jag vet, jag är föör rolig!)

Nu är jag faktiskt lite arg. Jag hade precis skrivit klart min "text" här och så ska jag spara det, men då är det tydligen fel på internet och allt försvinner. Kul, då får jag börja om från början. Räkna inte med en lika utförlig beskrivning. Fast det kanske vissa glädjs av, aja. Jag är inte glad iaf, bajs. Hihi, jag älskar att jag fortfarande kör på kiss&bajs-racet :P

Nåja,igår eftermiddag kom jag hem från the big apple, med andra ord NYC. Även om vi bara var där från måndag till torsdag så hann vi se det viktigaste och shoppa en massa. :D Jag köpte bland annat skor, väska, tröjor, keps osv.  
Man upplever verkligen mycket där. Vill man träffa på blandat folk är det ju verkligen dit man ska åka! Det finns ju allt från sjukligt feta till sjukligt smala, vita till svarta, äckligt rika till hemlöse fattiga. Ja, ni förstår. Det finns det ju förstås i Sverige också men inte i samma utsträckning. Sen så måste jag ju bara säga att de har världens läskigaste och äckligaste tunnelbanesystem! Det var smutsigt, mörkt och allmänt otrevligt. Borde inte ett så fashionabelt ställe som NYC ha råd med något bättre? Nej, usch & fy säger jag bara. Sen så var det ju svårt att hitta också. Jag och Z skulle åka hem till hotellet men var inte riktigt säkra på om tunnelbanan som kom in på perrongen var det rätta så vi frågade en invånare där. Det borde vi ju inte ha gjort för hon skickade oss på ett tåg som åkte på en helt fel linje. Så då fick vi alltså byta tåg på nästa station. Men då hamnade vi istället på ett expresståg till Brooklyn, vilket gjorde att den bara åkte förbi vår station. Men som tur var gjorde den i alla fall ett stopp innan Brooklyn så vi sprang snabbt av och tog nästa tåg i motsatt riktning men då hamnade vi istället på ett expresståg till Bronx. På det tåget var det mörkt, om ni förstår vad jag menar ... Det satt några läskiga typer där och det blev ju inte bättre utav att ett gäng ungdomar började kommentera oss och våra shoppingpåsar. Jag som är så ängslig och feg trodde nästan att vi skulle bli rånade och satt därför bara och tittade ner i marken medans jag bara längtade efter min hotellsäng. Mm, jag är lite väl mesig kanske. Men det var faktiskt läskigt. Men som tur var kom vi hem oskadda.
Dagen efter åkte vi turistbuss runt Manhattan. Vi hade självklart turen att få en stammande guide som knappt kunde säga en hel mening. Istället blev det en massa utfyllnadsord som "um, alright, guys osv" Jag tror inte att han lyckades säga någonting vettigt faktiskt under två timmar. Han var mer än plåga ... 
Men trots detta och den superäckliga och feta amerikanska maten så var resan jätterolig och spännande! :) 
    

Idag kom Steini hem från Tyskland så imorgon ska hon sova över hos mig så att vi hinner prata ikapp denna vecka. Det ska bli wonderful att träffa henne igen men jag har faktiskt en baktanke också. På tisdag nu efter lovet har jag prövning i tyska steg4 och jag har inte ens börjat plugga, så jag tänkte att hon skulle få hjälpa mig lite. Men det går hon nog med på så snäll som hon är....nooooot.

After while crocodile
/ M

Kommentarer
Postat av: milla

HAHA, skönt att du är hemma igen ;)

2008-11-02 @ 23:03:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0